Soalan Lazim

Saya menjatuhkan meter glukosa saya, dan saya bimbang ia mungkin tidak berfungsi. Di mana saya boleh mendapatkannya diperiksa?

Sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami +6012 659 7726, anda akan diarahkan kepada kakitangan terlatih yang akan mempunyai peralatan dan pengetahuan yang betul untuk memeriksa sama ada meter anda berfungsi dengan baik atau tidak.

Saya cuba mengisi kad jaminan, dan saya tidak tahu di mana untuk mencari nombor siri.

Untuk mencari nombor siri, sila lihat bahagian belakang meter glukosa darah anda. Di sebelah kod bar, anda akan melihat huruf 'SN'. Tujuh digit yang keluar selepas 'SN' akan menjadi nombor siri yang diperlukan untuk kad waranti.

Saya melihat bahawa barangan itu mempromosikan waranti seumur hidup, adakah ini bermakna apa-apa yang rosak akan diganti tanpa mengira tempoh pemilikan?

Meter glukosa darah itu sendiri berada di bawah jaminan seumur hidup, dan waranti terhad kepada penggantian disebabkan oleh kecacatan pada bahagian atau mutu kerja. Ascensia tidak akan diperlukan untuk membaiki atau menggantikan mana-mana unit yang tidak berfungsi atau rosak akibat penyalahgunaan, kemalangan, pengubahan, penyalahgunaan, pengabaian, penyelenggaraan oleh mana-mana pihak selain daripada Ascensia atau Pengedarnya yang sah atau kegagalan untuk mengendalikan instrumen ini mengikut arahan. Waranti 90 hari sahaja akan dilanjutkan untuk alat ganti dan/atau aksesori yang boleh digunakan.

Saya baru sahaja membeli meter glukosa baharu Ascensia, dan tidak tahu cara mengendalikan meter itu.

Sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami +6012 659 7726, anda akan diarahkan kepada kakitangan terlatih kami yang akan mempunyai alatan dan pengetahuan untuk mengajar anda cara menggunakan meter dan aksesorinya.

Meter tidak akan dihidupkan, dan tiada tindak balas apabila saya menekan mana-mana butang.

Sila ambil perhatian bahawa meter glukosa darah memerlukan bateri. Rujuk panduan pengguna anda tentang kaedah menukar bateri untuk model tertentu anda. Jika penggantian bateri tidak menyelesaikan masalah kapsyen, sila lawati lokasi pusat khidmat pelanggan kami, kakitangan terlatih akan mempunyai peralatan dan pengetahuan yang sesuai untuk memeriksa sama ada meter anda berfungsi dengan baik atau tidak

Terdapat lampu bateri separuh penuh yang muncul apabila saya menghidupkan meter saya, adakah saya perlu menukar bateri?

Jika anda melihat lampu bateri separuh penuh apabila anda menghidupkan meter, ia adalah perkara biasa dan ini tidak bermakna anda kehabisan bateri. Walau bagaimanapun, jika lampu bateri kekal menyala walaupun anda sedang menguji glukosa darah anda, atau semasa anda menyemak rekod anda. Itu akan menjadi petunjuk bahawa anda perlu menggantikan bateri anda.

Reka bentuk pakej produk yang saya beli berbeza daripada yang saya ingat sebelum ini, adakah ia barang tiruan?

Reka bentuk pakej akan dikemas kini dari semasa ke semasa. Jika anda mempunyai keraguan sama ada produk yang anda beli adalah benar, sila hubungi talian hotline kami di +6012 659 7726.